13 feb 2013

Waarom ik geen fan ben van autosurfs.




autosurfs

Recentelijk heb ik een test gedaan en een Nederlandse Autosurf ‘s nachts laten draaien. Deze autosurf heeft ca 1300 leden. Van de ca 800 verdiende credits waren er slechts ca 200 over toen ik vanmorgen op stond. Het lijkt me sterk dat er leden genoeg online zijn in de nachtelijke uren om zoveel credits te verbruiken.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat de webmaster van deze autosurf de surf continue laat draaien om zodoende credits van leden te verbruiken. Op deze surf worden credits automatisch toegewezen. De enige manier om er dus enig rendement van te hebben is elke nacht je sites te pauzeren en de autosurf alleen overdag te laten draaien. Mogelijk dat dan een van je sites of banners wordt gezien.

Veel mensen die slapend ‘s nachts surfen of overdag in de achtergrond realiseren zich niet dat anderen dit ook doen en dat hun sites dus niet werkelijk worden gezien. Toegegeven, er zijn autosurfs waar de timer stopt wanneer je switcht naar een andere tab maar dat is snachts geen issue. Overdag ook niet als je het scherm open laat staan en zelf ondertussen iets anders gaat doen. Kortom Autosurfs nodigen uit voor bedrog door zowel de eigenaar als de leden.

 In ieder geval ben ik over het algemeen geen fan van autosurfs vanwege het feit dat veel mensen een autosurf gewoon ‘s nachts laten draaien terwijl ze slapen of overdag in de achtergrond en dat dus weinig de sites zien in de surf.
Uitzonderingen kunnen zijn mega grote internationale autosurfs waar vanwege het grote aantal leden er een grotere kans bestaat dat enkele je site zien. Maar ik denk dat het zinvoller is om daar een solomail te versturen van de credits waar mogelijk ipv deze te besteden aan de surf.

Het enige wat de meeste autosurfs doen is het kunstmatig opschroeven van pageviews. Zoekmachines kijken voor ranking ook naar hoe lang een bezoeker blijft op een site dus het heeft ook geen waarde om een betere PR te krijgen. Betere manieren daarvoor zijn bloggen, artikel marketing en social media marketing. En in ieder geval minimale SEO zoals je pagina’s voorzien van de juiste meta’s.

Deze overwegingen hebben er mede toe geleid om zelf een Nederlandstalige exchange op te starten met een ratio voor banners en tekst ads die fair is. 15:1 en zelfs 50:1 zoals ik op diversen heb gezien is NIET fair.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.